SAILFISH BERGA 2016 | Albert Randé

REPTE HALF IRONMAN BERGA 18/09/16 SUPERAT !!!!!!

Després de molts dies havia arribat el moment d’afrontar un nou repte personal .

L’objectiu era fer sub 5:30 , tot i que alguns companys del CTT em deien que jo podía aconseguir baixar de les 5 hores ,al final vaig decidir sortir per sensacions amb el pensament d’acabar satisfet de mi mateix .

Diumenge ens llevem a les 05:15 i a les 05:30 estem esmorzant .
A les 06:30 anem a buscar el bus que ens portarà al Panta de la Baells. Fem cua una estona i sortim a les 06:50 , arribant allà a les 07:10 .

Quan baixem del bus ,anem cap boxes on havíem deixat la bici el dia anterior ,comprovem que tot estigui bé, deixem totes les coses que necessitarem amb la bici i ja ens possem el neopré .

Al matí la temperatura era d’uns 12º C , feia fred . S’estava millor a l’aigua , temperatura de 22º C .

A les 08:00 es dona la sortida des de dins l’aigua . Al començar , com en tots els triatlons, es fa molt difícil nedar al estar tots molts junts. Rebo algún que altre ‘’capón’’ , però sense conseqüències .

L’aigua estava fantàstica i malgrat haver nedat molt poc amb neopré , les sensacions són bones .Pensant en el que em vindria després , porto un ritme còmode . Tinc la sort d’anar sempre a peus d’algú que m’orienta perque jo no veia cap boia .

Quan ja estava a punt de sortir de l’aigua , noto una petita punxada en la part alta del bessó dret . En aquell moment penso lo pitjor i que ja s’havia acabat el half per a mi .

Per sort , al possar els peus a terra i començar a corre cap`amunt de la rampa a boxes , me’n adono que el bessó respon bé . SEGUIMOS !!!

A continuació miro el rellotge , i em marca un temps per sota dels 37’, millorant les meves previsions que estaven entre 38 i 40 minuts . VAMOS BIÉN CHAVAL !!!

Per arribar a boxes , em toca corre descalç pel pantà una bona un tram llarg

En la T1 perdo molt temps ,7’ 38’’, però penso que m’ho podia permetre després de la natació que havia fet i que a més era important assecar-se bé ,sobretot els peus, per no tindre
problemes en la bici i corrent .

Al agafar la bici , la sensació de fred és accentuada , però després d’uns 45 minuts amb la sortida del sol la cosa millora .

Les primeres sensacions sobre la bici són bones i els primers km de pujada de sortida del pantà no em costen tan com em temia .

Després venien uns km de baixada i plans , fins arribar a la part més dura del circuit amb una pujada continuada d’uns 14 km que hauríem de fer dues vegades.

Aquí dubto de si canviar el plat o seguir igual , baixant algún pinyó . Al final , al veurem bé de cames , opto pel segon i em sorprenc al veure que vaig avançant a gent sense anar forçat .

Acabo bé de la primera pujada i finalitzo la primera volta de les dues que havíem de fer en uns 9 minuts menys del que havia previst .

Aixó m’alegra molt , estava disfrutant sobre la bici i la segona volta l’agafo amb ganes de seguir fent-ho. Segueixo amb el ritme que em marca les sensacions , sense passar-me pensant que després tocaria corre 21 km .

En la segona volta , aconsegueixo avançar a alguns companys del Club i no m’ho podia creure, per que ells són molt millor quejo nedant i pedalajant .

En aquests instants , em dic a mi mateix que estava fent bé les coses i que el repte que m’havia marcat cada cop era més factible.

Abans de deixar la bici a boxes , ens toca superar una rampa d’uns 150 metres al 11 % . Aquí sí que em toca canviar el plat i possar el pinyó gran per no quedar clavat . Es fa dura però les cames responen bé .

Acabó la bici en un temps total vora les 3h 30’ , bé de cames .

Aleshores , penso que l’objectiu del sub 5h 30’ ho aconseguiria segur i que ara es tractava de corre per sensacions, pensant que eren 21 km , i fer la millor marca possible .

La T2 la faig bastant rápida en 2’ 15’’ .

Al començar a corre , les cames responen bé però em senta malament el gel energètic que m’havia pres sortint de boxes .

Malgrat el mal de panxa , els ritmes corrent surten millor del que jo preveia .

Al passar pel passeig on correm vec animant al meu germà Jaume Randé Puig ,al company Jesús i a la Montse ,la dona del Jose Luis Villacorta Martínez Aixó em dona força per no rendir-me i aguantar fins el final. També m’ajuda les mostres de suport dels companys del Club mentres ens creuem .

La primera de les tres voltes que havíem de fer la supero bastant bé , però a partir de la mitad de la segona volta els dolors estomacals van augment i em tocava pendre un altre gel per recuperar forces , però tal com estava no podia fer-ho perque sino estava segur que me’n anava ‘’por la pata de abajo’’.

Aleshores , decideixo portar un ritme de ‘’supervivència’’ pensant que el sub 5h 30’ ja el tenia sobrat .

L’última volta se’m fa molt dura . Per moments en venían punxades a la panxa i anava molt just de forces . Estava patint , però ‘’només’’ faltaven 7 km per aconseguir-ho i no em podia rendir .

Ens els últims 5 km em vec obligat a baixar a un ritme proper a 5’/km per poder acabar no molt malament .

Al final , en els últims metres de baixada , esprinto per creuar la línea d’arribada en un temps de 5h 01’ 30’’ .

Molt content i satisfet del meu primer Half , a la vegada que sorprés del meu rendiment .

Si ho he aconseguit és gràcies a una planificació excel.lent de la meva entrenadora Ivet Farriols Arimont i que espero que m’acompanyi en el proper repte : IRONMAN BARCELONA 2017 .

Moltes gràcies al meu germà Jaume Randé Puig pel suport en aquest nou repte i als companys del Club Triatló Tarragona que van estar a Berga per un fantàstic cap de semana .

Ara tocarà un parell de setmanes d’entrenaments suaus per poder començar a l’Octubre la preparació del FULL IRONMAN .

VAMOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DADES DE LA CURSA:

Temps : 5h 01′ 30” . Posició 134 de 558 ( el 128 de 498 de
la classificació masculina )

Swim 1.900 m –> 36′ 40”
T-1 –> 7′ 38”
Bike 84 km –> 2h 42′ 47” (Velocitat Mitja: 30,9 km/h)
T-2 –> 2′ 15”
Run 20,2 km –> 1h 32′ 11” (Ritme mig : 4:33 min/km)

Autor: CT Tarragona

Comparte la entrada en

Enviar comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *